Гледам много хора масово си пробват...

Гледам много хора масово си пробват "басите" на песни със забавено темпо. Едно време бяха на мода басс тестовете, където реално всичко над това от критичният клас, звучвше еднакво. Казам еднакво, защото да се пробва само суб, както аналигично и цяла система, на бас тест трак, е като да преценявате мощността на двигатвля по гърнето. Та така, по темата. Какво целят тия хора? Едни вятър, други бучене, но не и музика. Има си тон генератори за целта. Има си и вентилатори. Има и много с достатъпно шумни дизели. Много песни имат линейни ясни баси от началото на чуваемият спектър. Не знам какво удоволствие изпитват като слушат песен, в някакъв не разбираем вариант. Нищо в нея не звучи добре. Дейатлите се изменят и са не разграничими. За целта, за бас феновете се замислих няма ли да е по-добре да чуват песента в правилен вариант, но с модулирани ниски. Днес направих първи опити за точно такъв бас процесор. Изцяло по аналогов вариант, което е старомодно и сравнително сложно, но позволява да се изпълни без специализирани елементи и разработен софтуер. Какво позволява: Задаване на честот/а/и, които да коригира Коригиране като буст с параболична атака, усилване и затихване, създаващо изключителен кеф за идване и отминаване на баса. Коригиране като модулиране. Изменя настоящата честота, като я изразява в зададена друга. Лимитер на буста, вариращ. Подходящ да защити системата от изгаряне след прецизна настройка, за да не гледате позицията на врътката и оценявате песента на слух. Опция за бузене, с цел монентно слушане за гъзарщина или изгаряне на говорители индикатор клипинг 1/10%. Ефект нагнетяване на ниските честоти, при продължителен бас в песента с фиксирана честота. Получаса се буквално ехо в зададената чеатота с плавно затихване след прекратяването на тона. Това беше общо взето работата на тестовото изделие, което исках от много време да тествам как би звучало реално. Като цяло е изключително интересно, песните звучват съвсем различно, но лично мен не ми допадат подобни не верни звученета. А и главата ми стана на пъздерки от близо 24ч работа по въпроса, разграничена с няколко часа спане. Интересно ми е ако пусна няколко прототипа, дали биха представлявали интерес на пазара. Лично също разработвам авто усилвател по мой вкус и изисквания, който би смаял категорично, може би почти всички истински аудиофили и аудио почитатели у нас.

Интересно, да трябва да се пробва

Отговорете на тази публикация

Особенно за тия дето всичко е на мах

Отговорете на тази публикация

Няма начин да се събере всичко в краен вид готово асемблирано изделие до надтоящата аудио среща. Бих се радвал да го тества всеки един спл-ец на живо, за да даде оценка. Тя е важна за мен, тъй като може би, би им било по-полезно от колкото на мен самият.

Отговорете на тази публикация

Много отдавна на едни пишман състезания част от уж свирещите много участници се замерват със така пипнати тракове

Отговорете на тази публикация

С това нещо може да изкарат това което може системата им, след нужната настройка, без значение от трака. Винаги спорове и косури. Един нямал ток, друг не уцелил песен, а иначе се носят слухове, че системите им правили с по 20дб отгоре.

Отговорете на тази публикация

аз пък си тествам дрънчалкниците с звуков генератор софтуерен е но рдеално мога а чуя какво се случва и как замене тези бас тестове тракове са нищо релано изкуствено изменена музика а баса е не естествен не е ли по добре да се пусне някоя песен наистена с качество с сложна звукова компузиця пореплитаща много звуци но и голяма част от бас феновете слушат чалга което обяснява достатачно

Отговорете на тази публикация

Бих пробвал, стига да пуснете един прототип. Ще бъде интерестно какво ще се получи като цяло с баса. Другото което е че с тези модифицирани песни (спл феновете) правят само вятър работ? нищо повече и най - много да има някои изгорен говорител или стъпало.

Отговорете на тази публикация

То аз система никога не тествам на друго освен песен. За честота, може да се пусне само когато се правят измервания на ачх, нищо друго. Или някой ако иска да знае, какво налягане прави на дадена. Факта е, че мнозина си нямат хал хабер дадена песен, как трябва да звучи правилно, при което си мислят, че системата им е лоша. Те знаят да бучи, маже, и т.н. тоест с подобно изделие, всички песни ще звучат не реално и почти еднакво. За това казах, че може да е в голям плюс, но не и на мен. Всяка песен звучи строго определено. Ако баса вокала или високите на някой не му харесват, не е гаранция, че има проблем в системата. Има проблем в песента или във възприемането му. Не всеки изпълнител иска да покаже едно. Това не е опера. Системите които свирят вярно са малко, но на мнозина биха им допаднали други, звучащи специфично не вярно. Както се казва, всеки си има вкус. За това много ползват и еквалайзерите, които реално са за съвсем друго нещо. От там идват и големите проблеми. Проблема е когато човек си изкриви представите за звук. Както съм казвал, дори и след изврътено слушане, успявам да запазя представите си за вярно звучене и да не пренебрегна системата.

Отговорете на тази публикация

Иван Иванов, аз прототип няма как да пусна току така. Целта е да предоставя в мое присъствие на някоя среща готов завършен продукт, за да може да се оцени на ниво хора и глас. Темата беше за това какво чоплих сега, с каква цел. За събора в Русе се сетих след това. Технологично няма как толкова бързо да бъде издадена индивидуална бройка в готов вид. За мен ще е чест, това да бъде в полза на хората видимо целяли дори по-скромни резултати. Просто да си размажеш цялата песен, за дадогониш дадена честота е нелепо. За бас бустите също. Там на едни песни ще е или слаб баса или як клипинг. Ще е 0дб на тази на която си настройл. Тоест ще е наред на 1 от 10. За това разработих тази глупост за да изтиска пълният максимум от бас секцията и да я защити. Пак казвам, ефекта е жесток. Толкова жесток, че да преоткриеш песента слушайки я на по-добра система. Но както казах, за съжаление това не е моят стил. Бутона байпас задължителен! Обичам когато нещата които са създадени за да вършат нещо, да са изпипани с максимално, с възможности. Техниката е създадена да служи на човек, а не ние на нея. Живеем в 21 век.

Отговорете на тази публикация

музика без BASS е просто шум?

Отговорете на тази публикация

Във шума има много повече басс отколкото във вятъра ?

Отговорете на тази публикация

Няма нижда да се караме за всеки има по нещо

Отговорете на тази публикация

това с модулатора е идейно да придава разни съзвучия на ниските

Отговорете на тази публикация

интересно ми е тези които ходят на състезания в разни класове в кар аудиото що за музика ползват нещо готово или ремиксирано защото ако е позволено по правилата в един клас не е ли по добре състезаващият се да си направи трак така би бил съобразен с възможностите и настройките на цялата система

Отговорете на тази публикация

В повечето случаи се използва една и съща песен (Bass Unlimited - Heavy Metal Bass). При ЕММА си имат диск и се определя кое състезание на коя песен ще е, така мисля но нека rumen50 да каже

Отговорете на тази публикация

Така беше на Емма но аз вече не съм активен там, би трабвало всички да се мерят еднакво и на един и същ трак и диск, иначе се изкривява резултата ?

Отговорете на тази публикация

и все пак трак еталон ли се ползва или всеки може да си пусне каквото му е кеф?

Отговорете на тази публикация

На Емма състезанията се ползва диска на Емма като преди състезанието се теглеше чоп на кой трак да се измерва, това със цел да няма настройки към точно определен трак а системата да е реално добра

Отговорете на тази публикация

ясно

Отговорете на тази публикация

но така пък си принуден да си калиброваш и като цяло да изработиш системата оптимизирана само към определени тракове и лишава от потенциал определени системи

Отговорете на тази публикация

Точно обратното така нямаш идея къде и дали ще имаш пик

Отговорете на тази публикация

е, е ако имаш въпросният диск примерно един от няколкото такове и си калиброваш системата да дава пик на него би тябвало да е преимущество

Отговорете на тази публикация

в смисъл не би трябвало да има изненади и да чакаш пик

Отговорете на тази публикация

Дискът се продава 20лв стува които иска може да си го закупи и да прави с него каквото знае. Но според мен нямаш много голямо преимущество поради факта че трака се обявява на състезанието, а всеки трак си е различен и сам по себеси звучи различно в различна кола

Отговорете на тази публикация

Sql системите свитят качествено и громко на всичко. Сплците със системите свирещи на точни песни да му мислят.

Отговорете на тази публикация

Затова като видите замерване със не оригинален диск на Емма бъдете сигурни че някой си е добавил неговата честота и затова едни марки се правят на свирещи,което не е лошо защото са се сетили и са положили усилия, но пък не е честно спрямо другите участници

Имам едно питане, има ли някаква разлика в съдържанието на диска от 2018 и по старите

Отговорете на тази публикация

Е с такъв процесор ще е честно.

Отговорете на тази публикация

Да

Отговорете на тази публикация

Една и съща песен в две различни коли с приблизително еднакви компоненти свири различно, най- малко обемът на колата е различен и чувството вътре е различно.

Отговорете на тази публикация

Обем и най-вече интериор. От там коренно различна акустика. А от там коренно различен тембър и резултат.

Отговорете на тази публикация

позволено ли е да правиш корекции след като изберат трака?

Отговорете на тази публикация

има предвид разместване на оборудването и настройка

Отговорете на тази публикация

Корекция може да правиш винаги, никой не може да ти ограничи доступа дп колата,след като е избрана песента до момента на меренето. Проблема не е само там, зашото корекция не може да направиш на всичко. Точнп за това съм измислил подобно нещо. Ако системата ти е направена да духа, а трака е висок, както стана на една емма, и всички изреваха и се сърдиха, не е проблем с това нещо трака да звучи със същата тяга но в нужната за тех честота. Пуснат от оригинален диск. Това не е можеш да го постигнеш с настройката която мискиш, защото ако самият бас, кутия, купе са ти хванали пик в някоя честота различна от трака, нищо не можеш да нагласиш с прост плеър и усилвател.

Отговорете на тази публикация

е ако е така дано поне така да е богат трака че както и да се настрой да има пик на всяка система, да е конкурентно състезанието

Отговорете на тази публикация

Сега бих искал да разбера основно това като прототип ли ще бъде изработено, в някакви ограничени количества и евентуално нека да се съберем една група хора които биха искали такова нещо и да направим поръчка за всеки заинтересован. Другото което мевълнува господин ivaelo2204 какво е необходимо за изработването му като средства и помощ от наша сърана и необходимо ли е всеки да каже каква му е системата да е строго индивидуално за него

Отговорете на тази публикация

състезанието не е манна небесна и самия спл отдавна не е музикално налягане,правете си колите свирещи а не духащи

Отговорете на тази публикация

Точно това искам да разбера с тази тема, какъв е интереса към подобно изделие. За това обясних какво точно прави. Според моите представи при спл колите ефекта ще е невероятен. Няма да изстреля резултата, но ще направи тъпана чуваем с капацитета си на попти всеки трак. За изработка, оценка, фрии тест на базово издели от всеки желаещ, покупка. Идвята ми е, да се изработи един прототип, на ниво технически изпълнение като пълноценна работоспосибност. Може би с не изящен външен вид, тъй като изработката на единична дизсйнерска кутия би било ангажиращо и не оправдано, ако трябва да се направи точно във вифа в който ще изглежда еврнтиално излизашоъо на пазара изделие. Ако се наложи да се пусне за продажба, нещата стават по-сложни. Ако пазара е добър и печалбата оправдана, защо не. За момента от години насам се предлагат разни бас процесори, които нямат нищо общо като функционалност с това. Идеята ми беше от години. От години ми се въртя и модефициране на авто плеър с цифров усилвател, изкарващ резултат като на по-скромен усилвател за предна/задна линия в потребителски автомобил. Това вече го патентоваха. Макат не толкова успешно. Подобно изделие обаче още не са. Поне след толкова години видимо голям интерес към спл сектата. Гледам че хората са податливи на какви ли не луди инвестиции в компоненти, за да постигнат тия ветрове и вибрации. Това ще им бъде по-полезо и не заменимо, спрямо това да купуват скъпи плеъри, мислейки си, че суба им ще свирне по-силно. Това за плеърите е малко в кръга на шегата, но често срещам и такива хора.

Отговорете на тази публикация

в какво по точно ще се изразява, ще изравнява ли, поттиска, увеличава определен диапазон

Отговорете на тази публикация

Описал съм в първият пост накратко как работи.

Отговорете на тази публикация

Една кола направена добре свири еднакво силно на всякаква музика.

Отговорете на тази публикация

Да, но зависи от качеството на песента ако р някое нискокачествена тогава какво ще се случи е интерестно

Отговорете на тази публикация

ivaelo2204, дано това което си замислил да има добра реализация. Омръзна ми да обяснявам, че не определена песен прави една кола "бучаща..по-скоро духаща" а подборът от компоненти и самата настройка на така наречената музикална система. Приказки от родът "Тая песен на ЕММА е тъпа и колата не свири" ги слушам с години. По отношение на състезанията на които сме участвали, в началото повечето завиждахме на коли които събираха народ с бученето. Разбира се нормално е да се стараеш да си интересен. По-късно случайно или по-скоро нарочно реших да видя ефектът върху публика не с бръмчене а с пускане на максимално нормална песен. Да ти кажа...ефектът беше поразителен. На фона на цялото дуднене "Metallica - Nothing Else Matters" се понесе над цялата "шумотевица". Публиката взе да се оглежда защото монотонните работи не траят дълго. И така се реши, че СПЛ проекта който се стремяхме да реализираме и наложим увяхна. Донастроихме системата към идеята "Show car". Да свири добре, силно, качествено "до колкото може" и да е интересна. Да.....децибели не се постигнаха кой знае колко много /максимумът е 143 на песен на ЕММА/ но пък интересът е по-голям.

Отговорете на тази публикация

щом е аналогово не би ли имало прекалено забавяне и да звучи провлачено?

Отговорете на тази публикация

Това го разбират малцина. Тези които още не са осъзнали какво да слушат точно от музиката, какво цели тя. Те не са се научили да я усещат.

Отговорете на тази публикация

Мойте системи винаги настройвам 50-70хз

Отговорете на тази публикация

резонанса на колата колкото е там се цели Никсана, защото е от посветените и знае как да се бори въпреки номерата на Емката

Отговорете на тази публикация

и къде отиде музиката,за една купа от 8 лв се харчат няколко хиляди

Отговорете на тази публикация

От тия няколко, повечето са печалба.

Отговорете на тази публикация

При някои хора не е само до купата, а до удоволствието да види какво е направил спрямо другите

Отговорете на тази публикация

е то смешно десет човека си мерят вентилаторите,по- добре да си купят пиратки и да си ги гърмят във кофа

Отговорете на тази публикация

Момци различни мероприятия, различни стандарти и измервания...всеки който е организатор сам решава какви ще са правилата, как ще се измерва и т.н. и т.н., който плаща той поръчва музиката?

Аз ако ми се отдаде възможност някога да организирам нещо такова отново - ще направя да се мери на 25 - 35 - 45 - 55 хз примерно и общия сбор да прави точките....да ги видя тогава колегите със системи дрънкащи само на един тон?

Отговорете на тази публикация

трябва комплексна оценка не само диаметъра на хартията,защо не обема на кутията,със какво кпд е системата и още много други фактори които реално водят до резултата

Отговорете на тази публикация

Е то това го правят в Русия, както и в САЩ, там си имат и категории спрямо мощността...просто у нас има малко участници и ако направиш както в белия свят 20 категории, ми то повече купи от участници ще има...не става, няма интрига така. То не че в БГ има някакви интрига де, то почти на всяко състезание се знае, кой кое място ще вземе, по една или друга причина...няма я онази тръпка от едно време, където нищо не се знаеше до последно...

Отговорете на тази публикация

Отговорете на тази публикация

и аз така ги чупех

Отговорете на тази публикация

Отговорете на тази публикация

Тук не видях вятър

Отговорете на тази публикация

усеща се яко но трябва да ти е добър монитора

Отговорете на тази публикация

Казвайте кой ще е дилъра.

Отговорете на тази публикация

наско ментата

Отговорете на тази публикация

Аз говоря сериозно.

Отговорете на тази публикация

купуваш 200 метра градински маркуч и си ги правиш сам

Отговорете на тази публикация

Бих желал някои да удари едно рамо за Орион, говорих с мениджъра им, и тои си търсят дилър. Даже ме разпитваха за caraudio-bg дали те биха им станали и дали имам някои познат които иска да им стане представител.

Отговорете на тази публикация

Тук темата е друга. А ако менуджъра им сам не си има фирма, през която да продава лично, явно не знае за какво иде реч у нас. И се обрича на яки комисионни, а от там, по-нисък процент продажби. Нещата са прости. Нужно е да има вносител. Явно има щом си гиворил с него. Тук аз се явявам производитвл. Не търговец.

Отговорете на тази публикация

Понеже заговорихте за дилър на др вид говорители затова

Отговорете на тази публикация

Аз ще им стана дилър няма проблем.Имам опит голям!

Отговорете на тази публикация

Опа ко рече?

Отговорете на тази публикация

Моля, не пишете извън темата. Място за въпроси и теми има колкото щете.

Отговорете на тази публикация

Аз съм убеден че само генератор на 35 херца вързан към ремуута и цяла една общност ще са щастливи, на тях ритъм им е неоткрита планета, важното е вятър и налягане да има

Отговорете на тази публикация

35 е високо. То е в ясно чуваемият. За 25 ще съм по-съгласен. Система не свира линейно от поне 30хц, за мен е неприятна за слушане.

Отговорете на тази публикация

25 на тия киловати ще ги озориш със гардеробите

Отговорете на тази публикация

Като са теъгнали да правят суб даващ 140дб на 25хц, са го направили. Но нагоре кво правим?

Отговорете на тази публикация

Слагаме друг който да покрива останалите честоти??

Отговорете на тази публикация

Румене, идвам в горният гараж, да монтирам и ремонтирам! Тогава ще ни намразят тотално и няма да искат да чуят за северна Бългатия.

Отговорете на тази публикация

Иванов, точно така се прави, но кой го е направил? Пълнат си мястото с нещо свирещо зяверски в суба, а нагоре? Едно време се правиха бучалници на 50хц, пайнери и прочие, сега се правят помпи на 20хц. Сплска му работа.

Отговорете на тази публикация

Дайте мнения за креста

Отговорете на тази публикация

SPL и 20hz не се вързва нещо

къде в БГ ли?! В БГ може, навън се връзва и то как...дори имат и такъв клас? http://www.propperdroppers.com/

Отговорете на тази публикация

Добре де на всички им е по лесно да питат нещо извън тематиката на дадена тема в нев. Дали ги е срам или страх да пускат нова с въпроса си, не зманам. Тук е форум, където можете да питате на воля. Ако ще и 100 теми да има на ден, проблем няма. Така не всеки имащ мнение, ще може да види въпроса който сте задали. Ограничения и за теми с ракия, няма.

Отговорете на тази публикация

Би трябвало да четат

Отговорете на тази публикация

Дойде кола направена от плевенски инсталатор. От къде да почвам с недосмислиците?

Отговорете на тази публикация

На младини минах през фазата "колкото повече бас, толкова по-добре". Реалността обаче е че ако няма баланс, системата не струва. Установих че за мен лично разликата между отличен сетъп и невероятен такъв е мид-баса. Забелязвам, че много хора дори и не се замислят за него, но разликата в саунд стейджа е уникална.

Как да се направи адекватно мидбас, който да смогва на сериозни среди и високи и суб 145дб+!? Без извращения, как да стане?!

Отговорете на тази публикация

Не им става ясно, че не може да се наглади една точка, суб, бас, мид, и тн, без съседната. Хората купуват технина, все едно са в хранителен магазин и купуват продукти за различни ястия. Едно време имаше руски пърдилници и български румпели, които сега плюем, че не свирят добре. Да не свирят. Правени са през комунизма. А сега като има много други работи, къде остават представите на хората? Кой ще качи им качи нивото на критерии?

Отговорете на тази публикация

Понеже съм композитор- продуцент да отбележа че в музикалния софтуер при мастеринг лентата под 30хз и над 16кхз се отрязва здраво.

Отговорете на тази публикация

Не е в моята компетентност, но може би зависи от софт и хард. През практиката ми като ДЖ и техническа поддръжка на медии и дискотеки, честоти изеън този спектър съм виждал и чувал системно в повечето песни. Поне тези които не са с критичен произход, записвани и продуцирани в гараж.

Отговорете на тази публикация

Е там е ясно

Отговорете на тази публикация

Говоря за детайли, а не хармоници.

Отговорете на тази публикация

Всичко тръгва от някакъв гараж

Отговорете на тази публикация

Отговорете на тази тема

Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да направи разлика между отделните компютри, персонализирани настройки на услугата, аналитични и статистически цели и персонализиране на съдържанието и показването на реклами. Този сайт може да съдържа и "бисквитки" на трети страни. Ако продължите да използвате сайта, ние приемаме, че той съответства на текущите настройки, но можете да ги промените по всяко време. Повече информация тук: Политика за поверителност и бисквитки