От каква долна граница трябва да свири...

От каква долна граница трябва да свири равно системата ни, за да е Hi-Fi? Пускам тема, защото стандарта за хай фай на хартия е 20хц...20кхц. Коментират се често системи било то с малки или големи ОТ, които под 40хц затихват рязко. Ако са т.н. "букшелф" (название изпилзвано от за мен неграмотни хора), може честотата 70хц. След това, няколко човека твърдящи, че продуцират, казаха, че под 30-40хц всичко се реже, понеже тези честоти надолу не били чуваеми и товарили само системите. Това дали е глупист или не, оставям на вас. Аз питам ако стандарта е 20 - 20 000, то какъв клас са тези системи, не свирещи до долната граница 20хц? Аз лично, система свирвща с осезаемо затихване по-нагоре от 25хц, ми звучи като система, затихваща след 10 000хц. Нещата надолу до поне 25хц си се чуват от почти всеки, без значение той какво казва. Мнозина казват, "аз не го чувам". Не го чуват, защото просто не се свири. Друхи казват "чувам някакви ветрове". Значи чуват точно което трябва. Тия ветрове, в комбинация с останалите детайли правят музиката. Това е тембрално с цел поставен тон там, който променя мелодията. За песните. Не знам колко и кои продуценти режат надолу, но факта е, че много песни, съдържат честоти около 20хц, които не са хармоник.

Има такова нещо. Особено в чалгариите. Орязани са доста

Отговорете на тази публикация

А наясно ли си колко струват едни колони които наистина могат да възпроизвеждат примерно от 25Hz нагоре?

Колко пари

И колко може да струва нещо правено от хартия години наред в миналия век и невъзможно да се изработи сега с извънредно напредналите технологии?

точно това направено от хартия миналия век, не може да се постигне сега с китайските техники. (не говорим за твхника струваща 4 или 5 цифри)

Отговорете на тази публикация

Не говорим за цени. Говорим затова описано горе. И май критериите на повечето аудиофили уж не хайфисти, а хайендисти.

Отговорете на тази публикация

Отговорете на тази публикация

Прекаленото вманиачаване в тези работи разваля кефа който ти е носило слушането на музика

Отговорете на тази публикация

Аз не разбирам от музика но тези параметри човешкото ухо лови ли ги Или само ма уред за измерване

Отговорете на тази публикация

Лови ги, лови ги.

Знам аз имам два еднакви чифта колони едните са с оригинални А на другите не са и се усеща от 25.000 на 30.000

Отговорете на тази публикация

В определението за HI Fi никой не говори за честота, " Сокращение Hi-Fi получено от английских слов High Fidelity. Дословный перевод этого выражения – «высокая верность». Обратите внимание на слово «верность». Используется именно оно, а не «точность» (precision) или «четкость» (definition). Речь идет о том, чтобы звуковая и визуальная информация до слушателя доходила верно, то есть подразумевается целый комплекс характеристик, обуславливающих передачу сигнала с малыми искажениями. Для сравнения, термин «высокая четкость» (high definition) также существует и сейчас активно используется при продвижении тех или иных продуктов. Но обозначает он только одну сторону вопроса качественного воспроизведения видео – количество строк в изображении. Однако, если мы разложим изображение на большее число строк, чем обычно, но, скажем, не обеспечим качественное воспроизведение цветов, то это не будет верной передачей. "

Отговорете на тази публикация

Напротив. Говори се за честота в представите за хай фай, писани в книжките от едно време до истинските днешни. А висока вярност, не е ли аналогично? Записа има 30хц, примврно. Ако не се възпроизведе, за каква вярност говорим?

Всичко идва от това как е записана една песен ако го няма в източника на сигнал последователно за еби да го чуеш

Това е ясно.

При мен как стоят нещата Няма ли го в песента в оригиналния диск песен не се чува на скъпите стъпала и колони

Отговорете на тази публикация

Даже и да не свири някой в краищата на диапазона, то трябва да има възможност за възпроизвеждане, защото има обертонове, интерферентни тонове, хармоници и изклясъци, които придават достоверност на звученето. Е, то за 20 Hz просто е трудно, но колкото по-надолу, толкова по-добре. Доколкото знам не е много скъпо да се поддържа от 30 Hz. нагоре. За високите май е по-лесно. Аз лично бих си сложил и един еквилайзер, защото тия ленти дето ги дават често са при много голяма неравномелност на характеристиката, тоест не при +/- 3 dB и едно по-така индивидуализирано компенсиране не е излишно.

Отговорете на тази публикация

Дали с EQ или без, целта е да се постигне +/-1дб неравномерност в АЧХ 25хц 20кхц. Колко зле влиаеецин EQ се знае, но това отива на раздел презапасяване от мощност, а не по темата вярност. Та по темата, въпроса пита, кой как мисли. Наслушал съм се на супер мега качествени аудио системи, които в ниските нямат са касетофон. А в същото време се хвалят и стеуват свят пари, защото звучали някак си отлично нагоре. Дори и да е така, след като в даден резистър ги няма, за какъв висок клас звук говорим? Хубава вечеря. Основно ястие добро, със скапан хляб. Да слушам такава система, на мен ми звучи, като да слушам отлично верен суб, без колони.

Отговорете на тази публикация

цанкоф пак пишеш с дебелите пръсти

Отговорете на тази публикация

Аз си купих колони магнат,които покриват на хартия 40кхц и свиряр много по-добре от предните ми пайънър които бяха на хартия 20кхц.Това с един и същи ресивър

Отговорете на тази публикация

Системата home ли е, за кола ли е, за дискотека ли е, за какво е? Говорим за custom подбирани компоненти или изградена система от нас? Дали ще е 2way 3way etc.?! Лично за примерно, колкото и купето ми да не го позволява на 15хз си прецаках говорителчета, заради кофти направена песен? иии да... има събсоник, но просто пика беше 10хз на около -3дб ?. Оттогава насам винаги проверявам всяка песен.?

Та да не е всичко извън темата 1 примерен screen, че ги има тия честоти нали, но са доста под стандарта, на който е настроен дадена система.

Домашна система с колони magnat monitor supreme 802 и ресорът pioneer vsx609

Отговорете на тази публикация

А на колко от новите системи има логото Hi- Fi, последно съм го виждал на последните модели видео рекордери след това Цък нема такова животно

Отговорете на тази публикация

Аз до колкото си спомням това като израз hifi си остана в миналия век и беше повече свързано като определящо за нелинейните изкривявания при възпроизвеждането на една система а 20-20000 си е слуховия диапазон на човека. Дали едно ОТ ще възпроизвежда определени честоти си зависи от възможностите на НЧ говорител, филтъра и този който го проектира. Най интересната за мен част от въпроса е що за тон оператор, режисьор, аранжор на музика би лишавал от честотна лента едно музикално парче, обикновено работата му е да го прави по богато от към звучене.

Отговорете на тази публикация

Ааа не само изкривявания. В стандарта за който говорим, пишеше няколко фактора от които имаше честотна лента. Но термина хай фай в превод, сам по себе си означава, че трябва да се свири от системата, това което е записано. Ако няма част от честотите които са записани = на некоректно свирене. То по тази логика, щом няма посочен спектът за хайфай, някоя мобилна колонка свиреща от 150хц до 8кхц, пак би покрила стандарта. Няма значение за домашно, кар или про. Аудиото си е едно. Звука си е звук. На отличната система ще бъде чуто всичко еднакво добре. За въпроса към това защо продуценти изрязват НЧ, нека кажат те. Не знам защо хората които го споменаха това в други теми, сега тук в тази не го обяснаят. Аз казах, това което съм чул като причина от тях. А именно, за да не се товарили излишно системите с честоти които няма да бъдат чути. Което лично на мен ми прозвуча доста нелепо. А и те твърдят, че масово песните (явно от техни "колеги") нямат честоти там. Интересно аз защо ги чувам в много от песните. Също много от диджеите, продуцентите и дори тон оператори, използват такива "прехвалени" студийни мониторни ОТ, които просто няма как да изкарат подобна честота. После казват, то не се чува. Други хора ползват ОТ които могат да изсвирят честотата варно, но самите те не чуват въпросната честота. За това съм събрал въпросите в една тема. Къде е проблема, в глухите хора, в техните критерии и разбирания или в тяхната техника? Ако си глух - ще се свири, но ти няма да го чуеш. Ако е ниво на критерий - то дори да се свири и ти да го чуваш, няма да го възприемеш като детайл в тоналността на баса. Ако техниката им не може да го изсвири - те няма какво да чуят. Най-много да чуят нещо замазано модулирано. Тогава се взаимоизключват точка 1 и 2. А защо ли не, ако правейки музика, честоти под 40хц излизат деформирани/модулирани поради скапана техника/акустика, просто да ги кът-нем и да ги няма? За 15те херца и прецаканият говорител, темата е друга. Като цяло първо говорим за качествен запис, който излизащ в оригинал от продуцент с опит, никога не би допуснал, да съществуват подобни амплитудни разлики. Като цяло амплитудата от НЧ към ВЧ е параболична. За скапаните записи, възможни да съдържат подобни амплитудни колебания, желателно е да се използват защити. За НЧ е лесно - събсоник филтър, за ВЧ също - ултрасоник. Трудно е за останалите честоти, защото са реално в спектъра който не е ограничен. За него проблема е решим с лимитер на всяка честота индивидуално. Това решение от друга страна има и негативни явления, тъй като музиката е динамичен сигнал. Но тук говорим за друго, защита и опасни песновки. А това което си качил като снимка на спектрограма, не мисля, че е фатално, тъй като 1хц имаш, но амплитудата от 1хц до около 15хц е с около 42дб по-ниска от тази на която е пика. Тоест почти я няма.

Отговорете на тази публикация

Може би не е за тази тема но вярно ли е че някои производители на ОТ слагат последователно преди филтъра на баса конрензатори. По този начин да режат най- ниските честоти.

Отговорете на тази публикация

Зависи от целта и вида на ОТ. Това си е филтър, но не е супер стръмен и точен. Ако реже от ниско, няма да апаси нищо. Ако реже от високо, ще спаси но ОТ ще звучи критично зле. Намирал съм такива само в ОТ на мини колонки за домашно кино и то супер рядко. Усилвателят си пуска нужнит срез по канално. Пасивни филтри в ОТ за бас/мидбас/широколентов, режещи отдолу, не трябва да има. Ако има нужда се прави само и задъжително с активен срез. Целта явно е била, някой неграмотник да не свържи колонка на бас канала. Като цяло използването на пасивни филтри режещи отдолу ОТ, което е самостоятелно на канал, бива напълно грешно.

Отговорете на тази публикация

Ок ще потърся все пак схемата. Колоните мисля че бяха капа нещо си по спомен

Отговорете на тази публикация

Намерих ги, кондензатора е доста голям 2000мф

Отговорете на тази публикация

Ще изкажа няколко несъгласия с изказаните в началото на темата твърдения. Първо наименованието Хай фи, е толкова стандарт колкото и хай енд. В същност стандарта е DIN 45500 или IEC 60581. Дали е задължително долната честотна граница на ОТ да е 20 херца. Ами аз не виждам смисъл в това. Ако трябва да слагаме такава граница то би трябвало да съобразим на какви честоти свирят инструментите. От една страна контрабаса в симфоничния оркестър свири до 32,7 херца, от друга страна най ниският тон за който се твърди че се издава от някой инструмент е 18 херца, които се изсвирват от органа на Кьолнската катедрала. Така, че при перфектна система 20 - 20 и този инструмент не е във възможностите на така нареченото Хай - фи. Сега да разгледаме смисълът на стандарта. Примерно при моите ОТ производителят е задал долна честотна граница от 45 херца, при определен коефициент на затихване, в същност при независими измервания се оказва че реално те могат да възпроизведат од 27 херца но при доста по голямо затихване от зададеното по стандарт и по тази причина е некоректно от страна на производителя да ги зададе на брошурата си. Ако пак се върнем на изсвирените от инструментите тонове, интересното е че например електрическите бас китери на фендер изсвирват до 41 херца, но в същност основната енергия на този тон е във втория хармоник при 82 - 83 херца. И тук възниква въпроса, до колко е задължително да имаме ОТ които да могат да изсвирят ниски честоти и още повече как. Имал съм удоволствието да слушам няколко ОТ с реална долна честотна гравица от 18 херца. При повечето от тях има следния недостатък. Да те реално възпроизвеждат тази честота, но просто като тон, колкото до звука той е некоректен дори и в ниските. Същевременно, както и автора на темата е отбелязал, това напъване води и до деградация на звука в целия честотен диапазон. Рядко са тези ОТ които успяват да просвирят целия честотен диапазон с необходимото качество. Дали е добре да имаме такива ОТ - определено да. В крайна сметка другото е компромис. Тук обаче възниква въпроса, ако трябва да направим компромис, то кой да изберем. Просто да напънем ОТ надолу и да получим нещо като звук или да запазим правилната сигнатура и да получим вярно възпроизвеждане в останалите честоти. Аз за себе си съм избрал второто. Всеки има право на своя избор. Поздрави.

Отговорете на тази публикация

От 50хз до 14500хз

Отговорете на тази публикация

Дискът награмофона се верти и вкарва шум с колебание 40-50хз.Затова слагаха румпел филтър

Отговорете на тази публикация

Така е. Съгласен съм и с казани от вас неща. Но аз лично обосновах как виждам нещата. Липсата на 20-50хц е като на това да липсва друг спектър. Наистина детайлите в този спектър са много по-малко от следващата октава, но реално ги има. За което говори Момчил, не мога да споря и коментирам, тъй като не съм компетентен. По-точно за честотите на инструментите. Като цяло предполагам, той говори предимно за Рок, Джаз... там съм съгласен, че подобни честоти съществуват в много малко песни. Аз слушам предимно хаус, денс, диско... казвам предимно, защото слушам като цяло всичко. При тези стилове повечето детайли са записани чрез електронен източник. Било то някакъв вид хардуерен като при ретро диското или софтуерен като при днешните песни. Там наистина подобни честоти съществуват в повечето песни. Пробвал съм да отрежа въпросните честоти, на за мен отлично свиреща система на която слушам. Разликата е огромна и лично за мен почва да се усеща значителна липса на детайли допълващи тембрално, което променя и усета за това каквото иска да изрази песента. Като цяло темата ми беше с друга насока. Много хора се хгвалят какви ОТ имат, които реално под дадена честота, което е много над 20 или 30хц, затихват рязко. Те казват, че имат отличната система. Супер много награди събрала, добри отзиви от мнозина, струваща куп пари и прочие. Добре де, нагоре как свирят тези ОТ не коментирам, може и да са супер добри. Не споря за това. Но! Има едно но, след като тази система, няма да изкара нещо, което реално съществува в даден трак, или ще го възпроизвете модулирано, тоест неправилно, за какво отличие говорим? Тва ми е въпроса. Още повече такива системи масово се слагат по знаменател не хай-фай, а хай-енд. Темата не е дай само бас. Да не си помисли някой нещо. Но защо трябва да има честоти до поне 15кхц, да не говорим за 20Кхц, като ще чуем чинела дори и на 8кхц. Е, малко по глух, няма да е звън ми ще е джъннн. Гласа няма да е съскане а чъшкане... какво толкова. Нали го има, някак?... е това е точно като модулиран суб бас. Не е вятър, не е тъден, не е глухнене, а е буу-бууу и ход на мембраната, която се движи реално с честота 25хц, но се чува като 70-100хц, защото просто ОТ не свири това кеото трябва. Тогава следва и рязане, за да не се подават към тях изобщо, защото просто не може да ги изкара адекватно.

Отговорете на тази публикация

Ивайло, това което пишеш само по себе си е напълно вярно. Когато за първи път бях на сет на Карл Кокс, дебелия подкара началото с едни ниски от порядъка на твърдо под 50 херца и ни вкара в такова състояние, че в продължение на 6 часа нямах представа колко време е минало и какво се случва около мен. За съжаление отново ще напиша, че домашното аудио е кофти компромис на качествения звук. Независимо дали става въпрос за акустичен звук. Рок или електронно генериран звук. Ти си изключително прав по отношение на това, че една система за да бъде ултимативна би трябвало да възпроизведе цялата честотна гама. Тук следва и въпроса относно високите. Много пъти са ме питали какъв е смисъла от това едни ОТ да възпроизвеждат над 20 кхц при положение, че аз лично вече отдавна не чувам над 14. И в това има смисъл. Не случайно любимият ми усилвател с който съм в момента възпроизвежда звук от 1 херц - по спомен - което даже може да е опасно за човешкото тяло ако имам тон генератор и ОТ които да го възпроизведат. Но тъй като, отново казвам, в къщи всичко е компромис, то тогава, както написах изборът е на този който ползва. В случаят с музиката която харесваш има едно елементарно и лесно решение, а именно ползването на суббас или т. нар. суб уфър. При електрониката ползването на този покрепящ елемент не деградира звука. Драмата е при мен, когато реша да чуя Токата и фуга, субуфърът не я възпроизвежда правилно. И тогава, най - евтиният чифт ОТ които ме устройват струваха 38 000 лева на цени от преди 15 години и вече не се произвеждат. Поздрави.

Отговорете на тази публикация

зависи с какво клатиш стъпалата

Отговорете на тази публикация

Защо всичко в къщи казваш, че е компромис? То ако не у дома, къде бихме могли да чуем отличният саунд? Домашно аудио е най-близко до перфектната система. За мен не се оплаквам, аз НЧ надолу си имам прилични. Зададох въпросите за да чуя хорското мнение. Каза че при теб, на дадени песни съба не звучи добре. Това означава, че системата не е правилно конфигурирана. Реално съба не трябва да разваля нищо, както и да се отличава. Целта е всичко да се изравни по амплитуда, бързина и да не се усеща в слушателската точка какво става. Той се явява друго ОТ, но реално трябва да се яви като НЧ част от основните ОТ.

Ще отговоря, но понеже не ми се иска да съм телеграфен, а темата е повече от интересна, ще го направя утре когато не ми се спи. Поздрави.

Отговорете на тази публикация

Отговорете на тази тема

Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да направи разлика между отделните компютри, персонализирани настройки на услугата, аналитични и статистически цели и персонализиране на съдържанието и показването на реклами. Този сайт може да съдържа и "бисквитки" на трети страни. Ако продължите да използвате сайта, ние приемаме, че той съответства на текущите настройки, но можете да ги промените по всяко време. Повече информация тук: Политика за поверителност и бисквитки